La vie de FIT Mama·Persoonlijk

La vie de FIT Mama #2

Een maand geleden begon ik aan mijn La vie de FIT Mama rubriek. Ik had toen net op de weegschaal gestaan en die was niet echt lief voor me… Inmiddels zijn we dus een aantal weken verder en nu zijn jullie natuurlijk benieuwd hoe het me de afgelopen weken is vergaan qua eten en bewegen!

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet veel meer op de weegschaal heb gestaan. De eerste keer dat ik er op stond (na die confronterende weging), was ik blij want ik was inmiddels een kilo kwijt! Alleen toen ik er vervolgens een tijdje later weer op ging staan, zat er alweer een halve kilo bij. Nu heb ik me ook niet echt aan een dieet gehouden…

Wat ik wel heb gedaan de afgelopen weken is geprobeerd zoveel mogelijk fruit te eten. Dit deed ik daarvoor namelijk niet heel vaak. En op de dagen dat ik werk ontbijt en lunch ik gezond en kies ik voor gezonde tussendoortjes. Alleen die weekenden…..

Wat ik ook heb gedaan is meer bewegen! Ik probeer nu in mijn pauze tijdens het werk een half uur te wandelen. En als ik een dag thuis ben ga ik er ook even uit voor een wandeling. En ik sport sinds twee weken op zondag. Ik weet het, één keer per week zet nog niet heel veel zoden aan de dijk, maar het is in elk geval al meer dan voorheen!

Ik ga de komende weken de teugels nog even wat strakker aantrekken en wil proberen om mezelf een soort van 30-day challenge te geven. En wel, 30 dagen niets meer eten na het avondeten. Dat is bij mij namelijk het grootste probleem. Overdag houd ik het niet snaaien prima vol, maar zodra de kids op bed liggen en ik op de bank plof, MOET ik iets eten. Yoghurt met bessen, honing en pindakaas, koekjes van de kids, biscuitjes en wat er op dat moment nog meer voor handen is (gelukkig niet veel want snoep haal ik uit voorzorg al niet in huis).

Dus ik hoop jullie bij de volgende update te kunnen melden dat er wat af is van de 5 kilo die ik minimaal wel kwijt zou willen 🙂

Volg La vie de Mama via Facebook, Instagram, Twitter en Bloglovin’

 

2 gedachten over “La vie de FIT Mama #2

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *